Despre iubire si fotbal


Acum ca s-au mai calmat un pic valurile de postari de pe oricare canal media posibil, si nu numai, e randul meu sa vorbesc un pic de Chelsea-steaua. In primul si in primul rand trebuie sa va spun ca m-am bucurat foarte mult de calificarea lui Chelsea. In al doilea rand ar trebui sa spun de ce. Nu ca as avea vreo obligatie in a-mi justifica bucuriile si placerile. Asa ca am sa va spun ca sunt fanul oricarei echipe din lume, exceptie facand dinamo, care este adversarul stelei. Da, imi doresc ca Viitorul, Otelul, Vaslui, Iasi, Ujpest, Ferencvaros, Dinamo Moscova sau Rapid Ghidighici sa o bata pe steaua. NU POT simpatiza steaua cu oricine ar juca. De ce? Pentru ca iubesc Rapidul. Pentru ca urasc steaua, motivele sunt nenumarate. Aceste 2 lucruri alaturate duc la rezultatul de mai sus.

Rappa spune in „Dincolo de Rapid nu exista viata” ca iubirea de Rapid este mai presus decat iubirea de mama. Sigur, unii pot rade la auzul acestei propozitii, dar rapidistii o simt pe pielea lor mai ceva ca o scabie. Si cum iubirea de mama este unica si nu o poti simti/avea pentru 2 mame (bineinteles, exista exceptii, pe care le-as numi:exceptionale) este mai mult decat simplu de dedus ca nici o iubire mai presus decat cea de mama nu o poti simti pentru 2 lucruri, in cazul de fata 2 echipe. Faptul ca iubesc atat de mult Rapidul meu drag ma tine departe vrand-nevrand de orice farama de afinitate pentru steaua sau dinamo. Deci am lamurit istoria lipsei sentimentelor pentru steaua.
Dar de ce nu mi-as dori ca steaua sa elimine un adversar strain intr-o competitie europeana? Nu sunt patriot? Nu imi doresc ca tara noastra sa aiba un coeficient mai mare? Le lamurim usor, usor… faptul ca imi doresc ca o echipa englezeasca sa elimine o echipa romaneasca dintr-o competitie sportiva nu ma face lipsit de dragoste pentru patrie si popor. steaua nu reprezinta intreaga Romanie indiferent cat ar incerca unele lipitoare media sa-si mareasca audienta. Nici Rapidul nu reprezinta Romania, nici dinamo, nici CFR, nici Pandurii. Sa ne reamintim: este vorba de o competitie sportiva, doar nationala poate reprezenta Romania ca o masa de suporteri,ultrasi sau iubitori de sport. Eu ca fan rapidist, as fi de-a dreptul intrigat daca ar trebui sa reprezint intreaga masa de suporteri din tara noastra. Pai ar fi ipocrizie, am distruge principiile si convingerile care ne separa ca si suporteri. Cum ar fi sa purtam pentru toate femeile din tara iubirea care o purtam pentru mama? Nu ar insemna o jignire pentru mama care ne-a dat viata, crescut, iubit si protejat toata viata? Eu unul asa simt, ca exprimarea am gasit-o pe loc.
Iar la intrebarea cu coeficientul raspunsul e categoric: NU! Cu ce ma incalzeste ca ajungem sa trimitem mai multe echipe in competitiile europene? Cu absolut nimic. Oricum nivelul fotbalistic din Liga 1 este mult inferior altor tari. Oricum daca trimitem 5-6 echipe in EL sau CL, in grupe se califica maxim 3, iar in primavara europeana sa zicem mersi la una. Deci, la ce ne e de folos? De ce sa ma bucur ca ajunge o Concordia Chiajna in EL daca prinde un loc 6 dupa un sezon pe care nu-l va egala in veci? Nu exista o astfel de bucurie, cine o are ori nu e ancorat in realitatea sportiva ori nu gandeste. Coeficientul este facut pentru tine, nu pentru tara. Daca esti bun te clasezi in primele locuri, mai si castigi o cupa si joci in Europa sezonul urmator. Daca aduni puncte, devii cap de serie, adversari mai usori, calificari mai facile, puncte mai multe, etc.

Inca o data spun cat de fericit sunt ca Chelsea a eliminat steaua, dar cu toate astea nu-mi pierd doza de obiectivitate sau demnitatea si recunosc ca trupa lui Reghe este de-a dreptul impresionanta. Cu Chelsea am vazut a doua repriza de la Bucuresti, si un pic din prima de la Londra (era inca 0-0 cand nu m-am mai uitat), insa mi-a fost de ajuns sa observ ceva ce nu am vazut la o echipa romaneasca de mult sau poate niciodata: calitate in joc, tupeu, stapanire de sine, pregatire fizica. steaua are un joc fabulos pentru nivelul Ligii 1, are un joc european, de echipa mare. Jucatorii sunt foarte bine pregatiti fizic, jocul curge, echipa scurta, joc in regim de viteza, pressing in jumateatea adversa, control foarte bun al balonului, inteligenta in joc.
Si dupa toate cele spuse mai sus, afinitatea pentru steaua este egala cu 0!

Lasă un răspuns

