1 decembrie


1 decembrie 1918 are loc Adunarea Nationala de la Alba Iulia care consfinteste unirea Transilvaniei si Banatului cu Romania, dupa ce in acelasi an, Bucovina si Basarabia devenisera provincii ale Romaniei.

 

V-am facut un mic rezumat al faptelor petrecute la 1918, ulterior ziua de 1 decembrie fiind declarata si zi nationala. Denumita „Marea Unire”, aceasta unire s-a produs totusi datorita unei conjuncturi favorabile si unei bune negocieri a intrarii Romaniei in razboi, nicidecum unei dorinte puternice de unire. A nu se intelege gresit, nu vreau sa umbresc niciun moment Marea Unire de la 1918, si subliniez inca o data buna negociere a intrarii in razboi, dar trebuie sa punctez ca niciodata nu am avut puterea, nu am avut curajul de a pune noi conditiile, de a ridica capul din pamant pentru a ne largi orizonturile. NU am reusit asta niciodata, deoarece mentalitatea romanului este bolnava, si a fost intotdeuna. Intotdeuna am fost, si inca suntem mingea de ping-pong a puterilor europene si doar pozitia noastra pe continent (IN EUROPA CENTRALA DE EST) le face pe acestea sa ne mai bage in seama din cand in cand.

Ieri a fost 1 decembrie 2010. Au trecut 92 de ani de la evenimentele din 1918, si nici la aceasta distanta nu am reusit sa evoluam din punct de vedere al mentalitatii. Poate chiar in una dintre cele mai grele perioade ale acestui popor vad romani fara nicio dorinta de a iesi in evidenta, vad romani care isi traiesc dramele sau care accepta supunere.

Din aceste motive nu pot spune la multi ani romanule. Eu zic LA MULTI ANI ROMANIA! La multi ani acestui spatiu format in 1918, si care din pacate s-a micsorat in 1940.

 

1 comentariu

  1. ilinca said,

    2 Decembrie 2010 la 23:56

    Da,total de acord cu tine.


Lasă un răspuns

