Asta e Romania, episodul 2: Arta de a face bani din campanii!


Totul a pornit de la un afis pe care l-am vazut in oras acum vreo 2-3 saptamani. La prima vizionare nu mi-a starnit decat hohote de ras, pe afis era sloganul „arde in flacari de placere…nu de durere” si prezenta un concert Anna Lesko, Annes si Distincto intr-o campanie numita „Proiectul national cultural Arta contra drog 2010”. Evenimentul se tine la casa de cultura a sindicatelor si intrarea pe baza de invitatii.

Dupa cum am spus, initial, nu mi-a starnit decat hohote de ras. Anna Lesko intr-o campanie anti drog? :)) OMG:-o.

Am spus initial, deoarece acum am aflat cam cum sta aceasta mareata campanie nationala culturala. Astazi, distinsa noastra diriginta vine cu 5 invitatii la aceasta campanie si obliga 5 elevi sa le cumpere (pretul uneia fiind de 40 de lei:))), deoarece distinsa noastra scoala are contract de colaborare cu Casa de cultura a sindicatelor. In lipsa amatorilor, diriga a rezolvat problema (dupa ce, aproximativ o ora s-a rugat de clasa sa cumpere invitatiile), fiecare elev cotizeaza cu 7 lei ca sa se stranga cei 200 ron, pentru cele 5 invitatii.

Frapat de acest lucru, cum am ajuns acasa am inceput sa ma interesez despre ce este vorba. La un simplu search pe atotstiutorul google, descopar ca este vorba de fapt de un proiect national cultural demarat in 2008 ce are ca scop „informarea tinerilor predispuşi la consumul de droguri” si se realizeaza in multe orase  din tara prin Casa de Cultura a Sindicatelor. Dupa ce m-am informat, pe langa hohotele de ras care s-au dublat fata de prima vedere (o fi oare si ca am 2 jointuri la activ?:))) bineinteles ca a aparut si sentimentul de tristete si de lehamita.

Dragi concetateni, voua chiar nu va e rusine? Sau chiar ne credeti prosti? Pai ce mama dracului campanie e asta in care aduci 2 drogate si in acelasi timp prostituate muzicale, 2 botaniste sa vorbeasca despre pericolul drogurilor si sa mimeze in fata unor copiii adusi cu forta de scolile in care invata sau cine stie ce alt public adus prin aceleasi metode datorita contractelor de colaborare a Caselor de cultura a sindicatelor din fiecare oras. Sunt foarte curios care e ala care plateste de bunavoie 40 de lei ca sa asculte ce spune Anna Lesko despre pericolul drogurilor.  Daca se gaseste un astfel de exemplar ori este foarte prost,  ori este un labar care ar face orice sa o vada pe Anna Lesko imbracata sumar (cu siguranta) in fata sa.

Cei care au demarat proiectul impreuna cu consiliile locale si statul roman nu au nicio jena de a se folosi de acest subiect tabu, si anume drogurile, pentru a scoate bani. Dupa ce au introdus pe piata spiceshopurile, ca vorba aia, atat timp „cat e impozitat, ei aproba toata gluma” e normal sa apara campanii.

Drogurile intotdeuna au adus bani statului, nu numai roman, vezi americanii sunt experti in asa ceva, cel mai concret exemplu fiind razboiul din Vietnam (i-a lasat pe aia fara heroina), numai ca acum o fac la un alt nivel: mult mai pe fata si cu mult mai multa nesimtire.

Inchei cu o intrebare: Oare de ce calitate este marfa cu care sunt platite „vedetele” si se distreaza organizatorii dupa fiecare show?

P.S: Intrebarea e retorica. Cu siguranta e cea mai buna si cea mai scumpa!

Spike Ft Grasu Xxl – Spune NU

1 comentariu

  1. Bee said,

    6 Martie 2010 la 00:11

    a single word : Romania.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: