Presedintele si traditia


Am vrut sa nu scriu de alegerile de maine. Din diferite motive, cum ar fi:- candidatul pe care l-am sustinut (dar, pe care nu l-am votat din cauza aglomeratiei la urna speciala) nu a ajuns in turul 2
– consider ca niciunul din cei 2 candidati nu au urma de moralitate in primul rand, patriotism sau competenta si ambii isi pun postul in interese personale, ale partidelor politice sau diferitelor persoane care s-au imbogatit peste noapte
– nu au avut pic de respect fata de populatie, si unul fata de celalalt in campania electorala. Nu au facut altceva decat sa ne sictireasca cu afise electorale la tot pasul (de cateva milioane de euro, cand omul de rand nu are bani sa-si plateasca intretinerea), cu slogane pe care nici sora mea de 11 ani nu mai da doi bani speranta, sau s-au atacat reciproc in cel mai josnic mod cu putinta

Si totusi, iata ca scriu! De ce? Pentru ca am ales sa fac o paralela intre presedintele ce va fi ales maine si traditia romana. Iata ce a iesit:
– 6 decembrie reprezinta ziua in care se va desemna un nou presedinte. Mos Niculae vine fortat anul acesta, asa ca nu va mai obositi sa va spalati ghetutele (oricum aduce un cadou la fel de inoroiat ca adidasii mei dupa o zi in ploaie).
– Conform BOR (Biserica ortodoxa romana), fiecare ne-am nascut cu un pacat,deci: Suntem pacatosi=suntem rai=nu primim daruri=primim nuielusa=basescu=geoana=inca 5 ani de nepasare din partea lor
– Iata si o mare diferenta: daca in Mos Nicolae nu mai cred decat copiii, in presedinte crede o mare parte din populatie (Nu inteleg cum pot sa creada ca vine unu presedinte si ii scoate din cacat). Dar amandoi vand iluzii: daca parintii mei nu au bani de cadou, nu vine Mos Niculae. Daca presedintele nu are pic de moralitate, responsabilitate, ne vom continua declinul (Totusi parintii mei si fara bani, tot fac un mic cadou, dar de la presedinte nu ma astept la nimic).
– Presedintele se aseamana cu parintii. Cum asa? Pai ambii aleg sa minta. Niciodata nu i-am inteles pe parinti de ce aleg sa ii minta pe copiii lor cu aceste 2 personaje fictive foarte populare (Mos Niculae, Mos Craciun). Hai sa facem un scenariu: Eu, copilu, varsta frageda, varsta la care incep sa inteleg anumite lucruri, zicem 2 ani, 5 decembrie, parintii ma inavata sa spal ghetutele si imi explica ca o sa imi aduca cadouri unu numit Mos Niculae. A doua zi dimineata gasesc daruri in ghetutele mele. Eu foarte fascinat, astept in fiecare an 6 decembrie, in fiecare an cadouri in ghete, cresc, incep sa le pun intrebari parintilor referitor la nea Mosu` asta de aduce cadouri, parintii stanjeniti inventeaza, cresc si mai mult, incep sa am contact cu alti oameni, cu tv-ul, internetul, la un moment dat aflu Mos Nicolae asta nu exista, mie copilu`, sa zicem in jur de 12-13 ani, nu o sa vina sa-mi bag pula in celebrul Mos?
Asa si cu presedintele, vin n-spe candidati la tv, pe strada, pretutindeni si incep sa promita: cresc pensiile, salariile, alocatiile, fac autostrazi, aeroporturi, stadioane, dezvolt infrastructura, turism, construiesc, aduc noi locuri de munca. Poporul se duce voteaza, plin de speranta, poate-poate se va schimba si romania asta vreun pic, dupa ce se vede in functie, respectabilul nostru domn presedinte nu face altceva decat sa ne ureze un an nou fericit de fiecare data pe 1 ianuarie. Pai omului ala care l-a votat nu ii vine sa-si bage pula in el de presedinte? (Sau poate ca nu, ca la urmatoarele alegeri il voteaza din nou)

Deci, draga domnule presedinte, care dracu oi fi tu,si dragi parinti si viitori parinti NU MAI VINDETI ILUZII.
Nu credeti ca ar fi mai frumos sa facem o astfel de traditie: Parintii sa le spuna copiilor de la varste fragede frumoasa legenda a lui Mos Niculae, dar sa le spuna ca ei sunt cei care le pun cadourile in ghetute in spiritul acestuia. Cred ca copilasul acela ar fi fascinat de poveste, ar duce mai departe traditia si nu s-ar mai simti tradat si mintit.
Nu credeti ca ar fi mai bine ca disputa intre acesti n-spe probabili presedinti sa aiba un scop clar, si anume, imbunatatirea nivelului de trai al romanilor? De ce in acest caz concurenta nu are rolul de a satisface nevoile consumatorilor?

Gata ajunge. Pentru maine o sa-mi pastrez buletinul curat si voi iesi la un fotbal in noroi!

1 comentariu

  1. Cadouri said,

    19 Aprilie 2011 la 03:20

    Citind despre cadouri mi-am amintit de site-ul de unde mi-a cumparat iubitul meu un ursulet de plus ieftin😛


Lasă un răspuns

