Curajul


CURÁJ s.n. Forța morală de a înfrunta cu îndrăzneală primejdiile și neajunsurile de orice fel; îndrăzneală, fermitate în acțiuni sau în manifestarea convingerilor; tărie de caracter, temeritate, bărbăție. ♢ (Cu valoare de interjecție) Fii îndrăzneț, tare! nu te lăsa!

Am extras aceasta definitie din http://dexonline.ro , si vreau sa o analizez si sa transpun niste idei, intrebari si motiv de meditatie. Nu numai pe definitie, ci mai ales pe virtute.

Ce este de fapt curajul? Eu zic ca este acea forta interioara care poate face diferenta dintre banal si „diferit”, dintre un om obisnuit si un geniu, dintre reusita si esec, dintre vis si realitate etc. Curajul este una dintre calitatile supreme pe care le poate avea fiinta umana, si nu numai. Si animalele au curaj, poate mai mult decat oamenii, cred ca si plantele au curaj, de fapt.
Am spus una din calitatile supreme. Este intotdeuna o calitate? Din viziunea societatii in care traim astazi, nu cred. Din viziunea mea, DA. Ai putea spune ca, „curajul exagerat” nu este bun, dar exista acest „curaj exagerat”? Nu cred, in acest stadiu curajul se transforma in tupeu, care de multe ori si el este o calitate, dar este mult influentat de karma. Acum insa nu vreau sa vorbesc de tupeu, ci de curaj. In concluzie, DUPA PAREREA MEA, curajul este una din virtutile supreme ale unei fiinte ce tinde spre un anumit absolut, diversificat de la persoana la persoana.

Dar la ce folosim acest curaj? Pretutindeni, zic eu. Orice om care tinde la o conditie superioara, are niste nevoi superioare majoritatii foloseste curajul in fiecare nivel care il duce la obiectivul lui.
Cum asa? Uite iti pun niste intrebari la care sa meditezi si sa fi sincer, dar nu cu mine-cu tine insuti. Inainte de toate te intreb daca AI CURAJ SA FI SINCER CU TINE? Atunci ia zi:
-Ai curaj sa traiesti?
-Ai curaj sa mori?
-Ai curaj sa cunosti? Sa tinzi catre cunoastere?
-Ai curaj sa-ti formezi propriile convingeri, idei, principii?
-Ai curaj sa fi sincer?
-Ai curaj sa-ti expui convingerile, ideile, principiile indiferent de situatie?
-Ai curaj sa argumentezi, contra-argumentezi o opinie?
-Ai curaj sa recunosti?
-Ai curaj sa ierti? Sa ceri iertare?
-Ai curaj sa-ti transformi visele in realitate?
-Ai curaj sa nu iti incalci propriile convingeri, principii, idei ? Sau sa ti le schimbi?
-Ai curaj sa asculti pe cineva?
Nu-mi spune raspunsurile, nu ma intereseaza, nu-mi dovedi nimic mie. Fa un dialog interior, pune-ti intrebarile si apoi gaseste raspunsuri.

Ti-ai raspuns? Acum raspunde-mi si mie la intrebarea: ESTI UN OM CURAJOS?

3 comentarii

  1. 13 Octombrie 2011 la 03:52

    This could be your best piece of writing on here

  2. vegan diet said,

    18 Noiembrie 2011 la 08:36

    You couldn’t be more precise!

  3. 28 Martie 2016 la 00:03

    […] ganditori contemporani redefinind conceptul de iubire. In toata mascarada asta observ ca uneori am curaj precum pot simti si multi curenti de teama. Mi-amintesc ca am urat, si ma bucur ca nu o mai fac, […]


Lasă un răspuns

